Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Handvatten om jongeren te helpen met de studie en het huiswerk, waarbij aandacht wordt geschonken aan o.a. leerstrategieën, zelfvertrouwen en motivatie, communicatie en duidelijkheid. Handvatten om jongeren te helpen met de studie en het huiswerk. Met aandacht voor o.a. leerstrategieën, zelfvertrouwen en motivatie, communicatie en duidelijkheid. Voor opvoeders van kinderen vanaf ca. 12 jaar.
Huiswerk --- Educational sciences --- studiemethode-begeleiding --- mindmapping --- huiswerk --- studievaardigheden
Choose an application
Zoals elke onderwijsvernieuwing veronderstelt begeleid zelfstandig leren tal van kantelingen bij alle betrokkenen: leerkrachten, leerkrachtenteams, directies, begeleiders en leerlingen. Daarbij staat vaak de mentale kanteling voorop: de betrokkenen moeten ervan overtuigd geraken dat de vernieuwing wenselijk en noodzakelijk is. Dit is een zeer belangrijke klip die we moeten nemen. Maar er is meer nodig. Naast de mentale kanteling is er een kanteling in de klaspraktijk en in de school als organisatie nodig. Leerkrachten moeten ervaring kunnen opdoen en zich verder professionaliseren op het vlak van cursusmateriaalontwikkeling, activerende werkvormen, alternatieve evaluatievormen, relevante inzet van ICT, enz. Begeleid zelfstandig leren stelt tegelijk de school als organisatie voor grote uitdagingen: roosterdoorbrekend werken, leerkrachten flexibel inzetten, de infrastructuur afstemmen op de noden, enz.
Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Leeromgeving. --- Lerarenopleiding. --- Studievaardigheden. --- begeleidingsmethodieken --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- zelfstudie --- Primary education --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- studievaardigheden --- zelfstandig leren --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- 454.21 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leeromgeving --- studiewijzers --- 454.2 --- Leerlingbegeleiding --- Zelfstandig leren --- 371.385 --- Begeleiding --- Studiewijzers --- studentenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Studiemethoden --- Studie- en beroepsoriëntering --- Zelfstudie --- Studiemethode
Choose an application
Passend onderwijs, Engels in groep 1, iPad-scholen, massive open online courses (MOOCS) - de vernieuwingen in het onderwijs buitelen over elkaar heen. Maar hoe leert de mens eigenlijk? En passen de vernieuwingen daar wel bij? Over deze onderwerpen gaat De lerende mens . Neurowetenschappers Van der Helden en Bekkering schetsen op toegankelijke en vaak vermakelijke wijze belangrijke inzichten ten aanzien van de lerende mens, beginnend bij Aristoteles en Nietzsche en eindigend bij de meest recente neurowetenschappelijke onderzoeken. De auteurs laten zien hoe het brein leert en hoe belangrijk menselijke autonomie en sociale verbondenheid zijn voor optimaal leren. Zij bieden handreikingen voor de educatieve praktijk op het gebied van taal en rekenen, maar ook voor de grote rol van sociale interactie daarin. Daarnaast zal een goed begrip van de gevolgen van belonen en straffen docenten en ouders helpen bij hun uitdagende taak. De sleutel tot beter onderwijs ligt volgens de auteurs in het optimaal aansluiten bij de individuele verschillen en het creren van een sociale omgeving waarin ieder kind tot zijn recht komt.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Leren leren. --- leerpsychologie --- studievaardigheden --- 415.4 --- 159.9:37 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- PXL-Central Office 2016 --- leren --- leermethoden --- studiemethode --- 700 Pedagogie
Choose an application
Wie naar het hoger onderwijs gaat, wordt geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Van de student wordt verwacht dat hij de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, gericht luisteren naar hoorcolleges, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste academische termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is beginnende studenten sneller vertrouwd te maken met de academische talige verwachtingen. Op die manier kunnen ze zich tijdens de colleges en de studies meer op de inhoud concentreren.
Taalvaardigheid
---
Wetenschappelijke publicaties.
---
Eindwerken.
---
Hoger onderwijs.
---
taalvaardigheid
---
studievaardigheden
---
Science
---
schrijfvaardigheid
---
Didactics of higher education
---
Stilistics
---
Taalvaardigheid ; hoger onderwijs
---
Wetenschappelijke publicaties
---
Scripties
---
801.5
---
371.3
---
371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
801.5 Grammatica
---
Grammatica
---
316.772
---
Academic collection
---
#KVHA:Academisch schrijven; Nederlands
---
#KVHA:Taalkunde; Nederlands
---
#KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands
---
Nederlands
---
hoger onderwijs
---
taal
---
taalbeheersing
---
taalonderwijs
---
* 844.6
---
mondelinge communicatie
---
schriftelijke communicatie
---
taalgebruik
---
taalzuivering
---
wetenschappelijke taal
---
489.51
---
808.1
---
Hoger onderwijs
---
Luisteren
---
Schrijven
---
Spreken
---
Wetenschappelijk taalgebruik
---
hoorcolleges
---
wetenschappelijk taalgebruik
---
844.6
---
Communicatie
---
Nederlands 844.6
---
Rapporteren
---
Taalgebruik
---
S20100353.JPG
---
sociale vaardigheden
---
316.772 Communicatievormen--
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|